21 listopadu, 2023

7 tipů pro e-shopy: Co si pohlídat během vánoční sezóny

7 tipu na vanoce

Vánoční sezóna představuje pro mnohé majitelé e-shopů nejvýdělečnější období v roce. Na druhou stranu vyžaduje pečlivou přípravu a plánování. A právě na to se zaměříme v dnešním článku. 

1. Stavte na datech z loňska

Data jsou základním kamenem úspěchu. Proto, než se do čehokoliv pustíte, začněte analýzou výsledků loňských kampaní. Podívejte se, jaké vánoční akce běžely, co nejlépe fungovalo a po jakých produktech byla největší poptávka (najděte své bestsellery). 

Ptáte se, kde tyto údaje najít? Projděte si data z Google Analytics, adminu vašeho e-shopu a všech reklamních platforem, které používáte.

2. Pohlídejte si, že máte naskladněné dostatečné množství zboží

Na základě zjištěných dat upravte skladové zásoby a pohlídejte si, že máte dostatečné množství loňských bestsellerů. Určitě byste na začátku vánočních nákupů neradi zjistili, že jsou všechny bestsellery vyprodané a vy přicházíte o potenciální zákazníky, kteří by zboží mohli zakoupit.

Na druhou stranu ale nechcete mít zásoby přehnaně velké, protože byste riskovali, že se zboží neprodá a vy přijdete o peníze (což platí dvojnásob u sezónního zboží). Druhým důležitým krokem je tedy vše správně naplánovat. 🙂

3. Zkontrolujte si a vylaďte produktové feedy

Pro majitelé e-shopu je neméně důležitý vyladěný produktový feed. Proberte s vaším PPC specialistou, zda v produktovém feedu máte zařazené veškeré potřebné produkty. Ujistěte se, že se vám propisují správně slevy a to do správných elementů podle typu feedu (v případě Google např. g:price a g:sale_price). Dále nezapomeňte ohlídat chyby, doručení do Vánoc, dopravu zdarma, dárky apod. Před vánoční sezónou tedy doporučujeme důkladnou revizi vašeho produktového feedu, aby vám nic neuniklo. Pokud tak učiníte, výše zmíněné si můžete zkontrolovat například zadáním libovolného produktu do vyhledávání Google a v sekci Nákupy Google by se vám měl produkt zobrazit s potřebnými atributy.

4. Pozor na finance a logistiku

Mějte dostatečné platební prostředky na kartě! Nastavte si v reklamních účtech automatické strhávání plateb nebo si předplaťte dostatečný kredit (a další sekundární platební metody v reklamním účtu). Je opravdu zbytečné, aby vám kvůli této maličkosti přestaly výdělečné kampaně fungovat.

Pro váš e-shop zajistěte také dostatečný počet platebních metod a dopravců. Ověřte funkčnost všech vašich platebních bran. Zcela jistě nechcete přijít o objednávku jen proto, že vám zákazník nemůže zaplatit. Je potřeba myslet na to, že někteří lidé preferují konkrétní dopravce. Dejte jim proto na výběr z více možností dopravy, nicméně pohlídejte si doručení do Vánoc, které někteří dopravci negarantují.

5. Vyhněte se zbytečným a zahlcujícím dotazům – Máte vše ve FAQ?

Pokud jste postupovali podle předešlých tipů, určitě se na vás objednávky hrnou ze všech stran. Teď si představte, že máte spoustu práce s balením a kompletací objednávek a do toho všeho vás zákazníci zahlcují dotazy ohledně dopravy, době doručení do Vánoc, záruky apod. Zkuste tomu předejít a mějte nejčastější dotazy zodpovězené na webu či v sekci FAQ. Nezapomeňte uvést, kdy je poslední expediční den - toto je obzvlášť důležité v období 2 posledních týdnů před Vánocemi.

6. Vánočně laděná a jasná komunikace

Lidé se rozhodují a nakupují převážně očima, a tomu je potřeba přizpůsobit i váš e-shop. Na první pohled by z něj měla čišet atmosféra Vánoc, ale nic se nemá přehánět. Postačí úprava grafiky (bannery na domovské stránce, pop up okna), jasná komunikace toho, které zboží je v akci, čím je specifické a proč by si měl zákazník koupit právě toto zboží od vás. Pomozte zákazníkům s výběrem dárku, zdůrazněte hezké balení nebo přidejte dárek k nákupu zdarma. Nezapomeňte ani na slevy a promokódy.

7. Vánočně laděný a vyladěný marketing

I v rámci PPC kampaní byste si měli vyhodnotit, co nejlépe fungovalo minulý rok. Zeptejte se vašeho PPC specialisty a přizpůsobte tomu promovaný obsah v současné vánoční sezóně. Ve vánoční sezóně budou do kampaní investovat všichni a konkurence je většinou více než dost, takže počítejte s vyššími náklady na reklamu. Pohlídejte si tedy dostatečný rozpočet.

Nezapomínejte na remarketing. Díky remarketingu můžete oslovit uživatele, kteří již na vašem webu byli, ale nenakoupili nebo u vás nakoupili v průběhu roku. Před vánoční sezónou je ideální čas tyto zákazníky oslovit znovu, reaktivovat a připomenout se jim, abyste zvýšili šanci, že u vás nakoupi buď poprvé nebo ještě lépe nakoupí opakovaně.

Neopomínejte sociální sítě. Sociální sítě představují ideální příležitost pro oslovení zákazníků v okamžiku, kdy hledají inspiraci na vánoční dárky. Pokud je oslovíte v ten správný čas, je velice pravděpodobné, že skrze vaši reklamu nakoupí.

A co newsletter? Využíjte ho ke komunikaci speciálních akcí, slev, promokódů, apod. Přizpůsobte obsah zákazníkům na míru (majitelé psů od vás kočičí pelíšek zřejmě nekoupí, ani kdyby byla nabídka sebelepší). 

V neposlední řadě popřemýšlejte, kde má vaše konkurence mezery. Internet je během vánoční sezóny přehlcený. Snažte se proto najít způsob, jak mezi konkurencí vyniknout a zaujmout zákazníky. Využíjte zajímavých článků s tipy na vánoční dárky, bannery s poutavou kreativou nebo například inspirativních videí.

Hledejte nové možnosti - nové atraktivní akce, dárkové poukazy, nové kanály (Jste na Heurece a případně dalších srovnávačích?).

Pojďme si tedy shrnout to nejdůležitější: Zanalyzujte loňská data a na jejich základě přizpůsobte skladové zásoby. Zkontrolujte si produktové feedy a dostatečné finance na kartě. Nezapomeňte na logistiku a platební brány. Zbytečným dotazům se vyhnete pomocí dostatečných informací na webu či v FAQ sekci. Srozumitelně a jasně komunikujte svoji nabidku a vzhled e-shopu přizpůsobte vánoční sezóně. Využijte remarketing, sociální sítě i newsletter. Snažte se hledat nové způsoby, jak vyniknout mezi konkurencí a zaujmout zákazníky. 

Může se zdát, že kroků k zvládnutí úspěšné vánoční kampaně je celá řada. Pokud si s čímkoliv nebudete vědět rady, ozvěte se nám a my vám rádi pomůžeme. Jsme tady, abychom vám pomohli maximalizovat váš prodej a zážitek zákazníků. Kontaktujte nás ještě dnes a společně nastartujeme váš eshop k úspěšné vánoční sezoně!

Zpět na kategoriiZpět na hlavní stránku
Zaujal vás náš článek?
Třeba si budeme rozumět!
Napište nám zprávu.

Nevyhovuje vám kontaktní formulář?
Pošlete nám zprávu na info@macroconsulting.cz





    Další články

    google consent mode v2

    Google Consent Mode v2.0

    Ptáte se co je Google Consent V2? Můžete to považovat za reakci Google na další z kroků EU k zabezpečení většího soukromí všech uživatelů internetu. Tentokrát totiž nebudou za špatné nakládání se soukromými daty stíhání jen vlastníci webů, ale i samotný Google. Co to ta EU nachystala? Jedná se o Digital Market Act (DMA), který vejde v platnost již v březnu […]
    Číst dále

    Jak správně nastavit cookie lištu?

    Sbíráte informace o uživatelích vašeho webu? Pokud ano, máte správně nastavenou cookies lištu? V opačném případě vám může hrozit nemalá pokuta.
    Číst dále
    Marketingová analytika

    Marketingová analytika

    Využijte marketingovou analytiku k zefektivnění vašich marketingových aktivit. Poradíme vám, jak s ní začít a co vám může přinést.
    Číst dále
    GA4 článek

    Google Analytics 4

    Google Analytics 4 jsou nejnovější evolucí nástroje Google Analytics, který je navržen tak, aby vám poskytoval podrobnější a přizpůsobitelnější data.
    Číst dále
    analyza zakazniku

    Analýza zákazníků

    Analýza zákazníků vám poskytne cenné informace, které vám pomohou zvýšit prodej, zlepšit zákaznickou spokojenost a vytvořit silnější vztahy se zákazníky.
    Číst dále
    crossmenu