18 dubna, 2024

Jak založit Business Manager a firemní profil na Facebooku

fb+agentura

V článku Průvodce Facebook reklamou: Proč Inzerovat na Facebooku a základní pojmy pro reklamu na Facebooku se dozvíte veškeré základní informace týkající se reklam jak na Facebooku, tak dalších platformách společností Meta. 

Dnes si však probereme jednotlivé kroky pro úspěšné propojení vašeho účtu s účtem naší agentury. Od vytvoření účtu v Business Manageru, přes nastavení reklamního účtu a propojení s Facebook stránkou a Instagram účtem, až po založení Facebook Pixelu a vytvoření katalogu v Commerce Manageru. Tyto kroky vám pomohou lépe cílit vaše reklamní kampaně a zlepšit výkonnost vašeho marketingu. Buďte krok před konkurencí a využijte potenciál marketingového partnerství s naší agenturou pro úspěšné propojení a správu vašich digitálních aktivit.

1. Business Manager

Začněte s vytvořením účtu v Business Manageru. Ten bude představovat centrální místo pro správu vašich firemních aktivit na Facebooku a Instagramu. Zde můžete přidat stránky, reklamní účty a další funkce, které chcete propojit a spravovat.

Nejprve budete potřebovat svůj vlastní osobní účet na Facebooku, který je nezbytný pro ověření vaší totožnosti a vytvoření firemního profilu.

Pokud již osobní profil máte, přihlaste se do Business Manageru pomocí vašich osobních přihlašovacích údajů zde  business.facebook.com/overview.

Pokud osobní profil na Facebooku nevlastníte, nejprve bude potřeba, abyste si ho založili a pak už pokračujte podle zmíněného  postupu.

Klikněte na “vytvořit účet”.

1. Založení Business Manageru

Vyplňte požadované informace o firmě, vaše jméno a pracovní e-mailovou adresu a klikněte na tlačítko „Odeslat“.

2. Vytvoření firemního účtu

Nyní máte vytvořený firemní účet v Business Manageru.

Některé marketingové agentury nabízejí vytvoření Business Manageru pod jejich účtem. Může se to zdát na první pohled jako snažší řešení, ale s ukončením vaší spolupráce přijdete o hodnotná data a výsledky z předešlých kampaní, proto tento postup výrazně nedoporučujeme a agenturám, které toto řešení nabízejí, byste se měli raději vyhnout.

2. Reklamní účet

Abyste mohli spouštět reklamní kampaně, bude potřeba založit reklamní účet. Pro přidání účtu pro reklamu postupujte následujícím způsobem:

Přejděte do sekce Nastavení firmy v Business Manageru.

Klikněte na možnost “Účty” v nabídce vlevo a poté na “Účty pro reklamu”.

Klikněte na modrou rozbalovací nabídku "Přidat".

  • Vyberte jednu ze tří možností:
    • Přidat účet pro reklamu
    • Požádat o přístup k účtu pro reklamu 
    • Vytvořit nový účet pro reklamu.

1. Přidání reklamního účtu

Nastavení přístupu:

  • Pokud si vyberete možnost přidat účet pro reklamu, zadejte ID příslušného účtu a postupujte dále podle pokynů.
  • Vyberte lidi a úrovně přístupu podle vašich potřeb.

Vložení platební metody 

  • V sekci “Vyúčtování a platby” klikněte na “Způsoby platby” a vložte platební metodu a fakturační údaje.

2. Přidání platební metody

3. Facebook stránka

Facebook stránka je nezbytná pro propagaci vašeho podniku. Pokud ještě firemní stránku nemáte, vytvořte ji zde

1. Vytvoření Facebook stránky

4. Instagram Account

S profilem na Facebooku můžete propojit více účtů pomocí Centra účtů. Můžete tedy připojit váš firemní Instagram, což vám značně usnadní správu vašich sociálních sítí z jednoho místa. 

Postup pro přidání Instagramového nebo Facebook účtu do Centra účtů:

  • V pravém dolním rohu klikněte na váš profil nebo na váš profilový obrázek a přejděte na profil.
  • Vpravo nahoře klikněte na "Nastavení a soukromí" a poté na "Nastavení". Vlevo na panelu klikněte na "Přehled účtů".

1. Připojení Instagram účtu

2. Připojení Instagram účtu

Vyberte možnost “Instagram” →”Přidat Instagram účet" a postupujte podle pokynů na obrazovce.

5. Dataset (Facebook Pixel)

Facebook Pixel je součástí Java-scriptového kódu pro váš web, který umožňuje měřit, optimalizovat a sestavovat okruhy uživatelů pro vaše  reklamní kampaně. Hlavním smyslem Pixelu je poskytnout informace o akcích, které uživatelé na vašem webu provádějí, díky kterým můžete lépe a efektivněji cílit vaše reklamní kampaně. 

Jak nastavit Facebook Pixel na vašem webu?

Nastavení Meta pixelu a událostí na webu:

  • Pixel a události lze nastavit různými způsoby, které vám při nastavování ukáže průvodce. Pokud se rozhodnete nastavovat pixel a události ručně a chcete přidat příslušný kód na web, bude se vám hodit pomoc vývojáře.

Založení Facebook Pixelu:

  • Přihlaste se do svého účtu na Facebooku.
  • V horním menu vyberte možnost "Správce událostí".
  • Po otevření Správce událostí  klikněte na kartu "Zdroje dat”

1. Založení Facebook Pixelu

Pokud ještě nemáte žádný Pixel vytvořený, klikněte na možnost "Vytvořit Pixel".

2. Vytvoření Pixelu

6. Katalog

Katalog je centrálním úložištěm obsahujícím informace o všech produktech, které plánujete propagovat na Facebooku a Instagramu. Skrze katalog můžete spravovat reklamní kampaně prezentující vaše produkty, stimulovat  prodeje a provádět další akce.

Postup vytvoření katalogu:

  • Přejděte do Commerce Manageru.

1. Vytvoření katalogu

  • Pokud zakládáte svůj první katalog, klikněte na "Přidat katalog".
  • Vyberte typ produktu, který inzerujete, a pokračujte na další krok.

2. Výběr katalogu

  • Pro e-commerce (produkty): Zvolte, jak chcete do katalogu přidávat položky:
    • Pokud chcete položky ručně přidat v Commerce Manageru, vyberte "Nahrát informace o produktu".
    • Pokud máte položky na platformě partnera, která je integrována se společností Meta, vyberte "Připojit platformu partnera". Poté postupujte podle instrukcí k importu položek do Commerce Manageru.
  • Vyberte firemní portfolio, ke kterému bude katalog patřit.
  • Zadejte název katalogu.
  • Klikněte na "Vytvořit".
Zpět na kategoriiZpět na hlavní stránku
Zaujal vás náš článek?
Třeba si budeme rozumět!
Napište nám zprávu.

Nevyhovuje vám kontaktní formulář?
Pošlete nám zprávu na info@macroconsulting.cz





    Další návody

    formaty banneru

    Formáty grafik pro online marketing: Praktické tipy a triky

    Jak na bannery pro sklik? Co nesmí být na grafikách pro responsivní reklamu? Mrkněte jak na to!
    Číst dále
    proc pouzivat linkedin

    Co je LinkedIn a jak ho můžete využít pro rozvoj vašeho podnikání?

    LinkedIn není pouze platformou pro kariérní růst, ale nabízí také skvělé využití pro podnikatele a majitele e-shopů. Tato platforma poskytuje mnoho příležitostí pro rozvoj vašeho podnikání a rozšíření vašeho profesního okruhu. Co vám může profil na LinkedIn přinést? Jak efektivně využívat LinkedIn? LinkedIn přináší mnoho příležitostí pro rozvoj vašeho podnikání a navazování nových obchodních vztahů. Nezapomeňte využít veškeré […]
    Číst dále
    srovnavace

    Co jsou to srovnávače zboží?

    Srovnávače zboží, známé také jako zbožové vyhledávače, jsou klíčovým prvkem online nakupování, který zajišťuje snadnou orientaci a porovnání nabídek e-shopů. Pro zákazníky představují jedinečnou možnost najít nejlepší a nejvýhodnější nabídky na jednom místě, zatímco pro e-shopy jsou důležitým zdrojem návštěvnosti a prodejů. Jak fungují srovnávače zboží? Princip fungování srovnávačů zboží je jednoduchý: Výhody pro zákazníky Pro zákazníky přinášejí […]
    Číst dále
    crossmenu