Víte, jaký je rozdíl mezi zobrazením stránky a návštěvou vašeho webu? Že ne? Pak možná nevyužíváte webovou analytiku ve váš prospěch. Webová analytika je komplexní nástroj, který vám nabízí vhled do výkonu vaší webové stránky. Sleduje a analyzuje data získaná během návštěvy a interakcí uživatelů na vašem webu. Jejím cílem je na základě zjištěných metrik lépe pochopit chování uživatelů a zlepšit uživatelský zážitek z webu.

Význam webové analytiky 

Jak už jsme zmínili výše, porozumění webové analytice je klíčové pro jasný obraz chování uživatele, které vám umožňuje činit informovaná rozhodnutí vedoucí ke zlepšení uživatelského zážitku a optimalizaci vašich webových stránek. Mezi metriky, které měříme patří události jako zobrazení stránky, počet návštěv, míra opuštění webu, průměrná doba trvání relace, zdroje návštěvy a mnoho dalších.

Klíčové pojmy a možný efekt jejich použití na podnikání a marketing

V dnešní digitální době je porozumění webové analytice zcela zásadní pro e-commerce podniky. Podívejme se na některé klíčové pojmy, užívané například v Google Analytics, se kterými by se měl seznámit každý majitel e-commerce:

Zobrazení stránky

Zobrazení stránky se počítá pokaždé, když uživatel zobrazí stránku na vašem webu, bez ohledu na to, kolikrát ji již navštívil. Dává vám představu o tom, které stránky jsou nejpopulárnější a kde návštěvníci tráví nejvíce času.

Před použitím analytiky:

Nejste si jisti, které produkty nebo stránky získávají nejvíce pozornosti. 

Po použití analytiky:

Můžete identifikovat nejvýkonnější stránky a zaměřit se na jejich další propagaci.

Návštěva (session)

Návštěva představuje jednu návštěvu vašeho webu jedním uživatelem. Může zahrnovat více zobrazení stránek, událostí a interakcí stejného uživatele v určitém časovém rozmezí. Nezáleží tedy, kolik stránek si uživatel zobrazí, stále bude započtena jako jedna návštěva. Důležitou roli hraje délka trvání návštěvy. U různých nástrojů je různé časové rozmezí. U nástrojů Google Analytics je to 30 minut. 

Před použitím analytiky:

Nemáte jasný obraz o chování uživatele. 

Po použití analytiky:

Získáváte vhledy do toho, jak uživatelé procházejí vaším webem, což vám pomáhá vylepšit uživatelský zážitek.

Uživatelé 

Uživatelé se vztahují k jednotlivcům, kteří navštívili váš web. Tato metrika rozlišuje mezi novými a vracejícími se návštěvníky, což vám umožňuje posoudit účinnost vašich marketingových snah při přilákání nových zákazníků a udržení stávajících.

Před použitím analytiky:

Nejste si jisti o růstu vaší zákaznické základny. 

Po použití analytiky:

Můžete sledovat trendy růstu a přizpůsobit marketingové strategie podle toho.

Míra zapojení

Míra zapojení udává procento návštěvníků, kteří splní alespoň jednu ze tří podmínek. Těmi jsou:

  1. Strávení alespoň 10 s na stránce
  2. Vytvoření alespoň jedné z nastavených konverzí
  3. Zobrazení alespoň dvou stránek

Nízká míra zapojení může naznačovat, že návštěvníci nenacházejí to, co hledají, nebo že je web uživatelsky nepříznivý.

Před použitím analytiky:

Nejste si vědomi potenciálních problémů s uživatelským zážitkem na vašem webu. 

Po použití analytiky:

Můžete identifikovat problémové oblasti a provést potřebné úpravy.

Průměrná doba trvání návštěvy

Tato metrika měří průměrnou dobu, kterou uživatel stráví na vašem webu. Delší průměrná doba trvání návštěvy naznačuje, že se uživatelé zajímají o obsah vašeho webu.

Před použitím analytiky:

Nevíte, zda uživatele zajímá obsah vašich webových stránek.

Po použití analytiky:

Získáváte jasnější pochopení chování uživatele, což vám pomáhá upravit obsah a zlepšit zapojení.

Zdroje návštěvy

Porozumění tomu, odkud pochází vaše návštěvnost, je zásadní pro následnou optimalizaci a alokaci zdrojů.

Před použitím analytiky:

Nejste si jisti, které marketingové kanály generují největší návštěvnost.

Po použití analytiky:

Můžete efektivněji alokovat zdroje, prioritizovat nejvýkonnější kanály.

Závěr 

Webová analytika je silným nástrojem pro všechny e-commerce podniky. Porozuměním těmto klíčovým pojmům můžete činit rozhodnutí založená na datech. Ať už začínáte, nebo hledáte způsoby, jak vylepšit svou dosavadní strategii, využití webové analytiky nepochybně povede k úspěchu v e-commerce.

Získejte know-how, které vám pomůže růst

Žádný spam – jen praktické tipy, ověřené strategie a odborné případovky, které vám pomůžou růst. Přihlaste se a zůstaňte v obraze.

Máte otázky? Napište nám, co právě řešíte.
Máte otázky? Napište nám, co právě řešíte.

Jak spolupráce probíhá?

#1
Dáme si kafe

Chceme vědět, jaké jsou vaše cíle a potřeby a proč.

#2
Navrhneme plán

Umíme všechny marketingové kanály a namixujeme vám ty správné.

#3
Nastavíme strategii

Zahrneme informace od vás, vašeho šéfa i majitele firmy.

#4
Zeptáme se, co vy na to

Chceme mít jistotu, že jsme na jedné lodi.

#5
Dáme se do toho

Spouštíme kampaně, sledujeme výkon a kdyby něco, hned navrhujeme změny.

#6
Vyhodnotíme výsledky

Transparentní reporty, srozumitelná čísla a celý kontext k tomu. To je práce MMC Digital.

Jak spolupráce probíhá?

Chceme vědět, jaké jsou vaše cíle a potřeby a proč.

Umíme všechny marketingové kanály a namixujeme vám ty správné.

Zahrneme informace od vás, vašeho šéfa i majitele firmy.

Chceme mít jistotu, že jsme na jedné lodi.

Spouštíme kampaně, sledujeme výkon a kdyby něco, hned navrhujeme změny.

Transparentní reporty, srozumitelná čísla a celý kontext k tomu. To je práce MMC Digital.
Poznejte náš fantastický tým
Pavlína Šnajdrová
Pavlína Šnajdrová
Martin Dolinský
Martin Dolinský
Pavlína Široká
Pavlína Široká
Vít Koudelka
Vít Koudelka
Petr Arbeiter
Petr Arbeiter

Spojte se s námi!

Máte otázky nebo potřebujete více informací? Neváhejte a napište nám.
Fakturační údaje

B-legal s.r.o.
Masarykova 32, 602 00 Brno
IČO: 06239854
DIČ: CZ06239854
Zapsána u Krajského soudu v Brně pod spisovou značkou C 100911/KSBR