Co vše vám může přinést email marketing, jeho výhody, ale i úskalí, jsme již rozebrali v článku: Co je email marketing a jak ho využít pro vaše podnikání?. Nicméně mnoho firem stále nepřikládá dostatečnou důležitost základům efektivního e-mail marketingu. Výsledkem jsou tak často irelevantní, nezajímavé a někdy dokonce nevyžádané e-maily, které mají nulový nebo dokonce negativní efekt a mohou tak poškozovat pověst značky a vztahy se zákazníky.
Aby váš newsletter přinášel kýžené výsledky, je důležité dbát na několik klíčových prvků, které zvýší jeho přitažlivost a efektivitu.
Před tím, než začnete s tvorbou obsahu, mějte jasně definovaný cíl svého newsletteru. Chcete informovat o nových produktech? Sdílet novinky? Nebo budovat komunitu a fanoušky vaší značky?
První dojem je klíčový. Předmět vašeho e-mailu by měl být krátký, výstižný a dostatečně zajímavý, aby přiměl příjemce e-mail otevřít. Nezapomínejte ani na poutavý preheader (náhledový text), který se příjemci zobrazuje pod předmětem.
Příjemce zajímá hodnotný a relevantní obsah. Poskytněte jim informace, které je skutečně zajímají. K tomu vám poslouží vhodná segmentace příjemců (rozdělte zákazníky například podle jejich preferencí, zakoupených produktů, pohlaví… a obsah jim přizpůsobte na míru).
Vytvořte jednotnou e-mailovou šablonu, která vám usnadní práci s tvorbou newsletterů a zároveň bude na příjemce působit povědomě, usnadní jim orientaci v mailu a spojí si jednotlivé vizuální prvky s vaší značkou.
Copy může rozhodnout o tom, zda budou vaše e-maily úspěšné nebo ne. Od předmětu, až po výzvu k akci, by měl být text propracovaný a snadno čitelný.
Zde je několik pravidel, na která je potřeba myslet:
Díky pravidelnému zasílání newsletterů vytváříte u příjemců zvyk a očekávání. Dodržujte konzistentní časový plán, ať už je to jednou týdně, jednou za dva týdny nebo jednou měsíčně.
Vždy dodržujte pravidla ochrany osobních údajů a dejte příjemcům možnost snadného odhlášení odběru vašeho newsletteru.
A/B testování různých aspektů vašeho newsletteru, jako je předmět newsletteru, design nebo obsah, vám pomůže pochopit, co nejlépe rezonuje s vašimi odběrateli. Pravidelně výsledky vyhodnocujte a optimalizujte na základě zjištěných informací.
Pamatujte, že úspěch vašeho e-mailového newsletteru závisí na kombinaci kvalitního obsahu, atraktivního designu a pravidelného odesílání. Dodržením jednotlivých kroků vám usnadní cestu za newsletterem, který vaši zákazníci budou rádi číst a který vám přinese očekávané výsledky.
Pokud byste však raději svěřili tvorbu newsletteru odborníkům, kontaktujte nás a my vám rádi pomůžeme vytvořit jedinečný newsletter, který vaše zákazníky zaujme.
Nevyhovuje vám kontaktní formulář?
Pošlete nám zprávu na info@macroconsulting.cz