Pokud zvažujete využití PPC reklamy, nejčastěji stojíte před volbou mezi Google Ads (dříve známý jako AdWords) a Facebook Ads. Obě platformy jsou lídry v oblasti digitálního marketingu a mohou být klíčovými nástroji pro růst vašeho podnikání. Pokud porozumíte jednotlivým specifikům každé platformy a přizpůsobíte tomu svoji strategii, dosáhnete jejich kombinací maximálních výsledků.
Ačkoliv mají Google Ads a Facebook Ads mnoho společného, existují mezi nimi klíčové rozdíly, které byste měli zvážit při výběru nejvhodnější platformy pro vás.
Dnešní trend ukazuje, že firmy již nevnímají Google Ads a Facebook Ads jako konkurenty, ale spíše jako doplňující se nástroje. Použitím obou platforem můžete vytvořit komplexní marketingovou strategii, která využívá silné stránky každé z nich.
Google Ads, dříve Google AdWords, představuje systém reklamy založený na principu platby za kliknutí (PPC). To znamená, že platby jsou realizovány pouze v případě, kdy uživatel klikne na vaši reklamu. Tyto reklamy se mohou objevit nejen ve výsledcích vyhledávání Google, ale také na rozsáhlé síti webových stránek známé jako Google Display Network, a na dalších platformách jako Gmail nebo YouTube.
Google Ads nabízí širokou škálu reklamních formátů. Mezi nejvýznamnější patří vyhledávací reklamy, které se zobrazují v textové formě na stránkách s výsledky vyhledávání (SERP), a to na základě klíčových slov a nabízené ceny za tato slova. Kromě toho jsou populární i display reklamy, tedy obrázkové bannery zobrazující se na stránkách Google Display Network, a shopping reklamy, které představují konkrétní produkty přímo ve výsledcích vyhledávání.
Cílení reklam Google Ads je klíčové pro dosažení efektivního výsledku. Inzerenti mohou své reklamy zaměřit přesně na určitou skupinu lidí podle jejich vyhledávacího záměru, demografických údajů, jako je věk, pohlaví, geografická poloha, rodinný stav a příjem, což umožňuje maximálně efektivní využití reklamního rozpočtu.
Facebook Ads se objevují napříč platformami společnosti Meta, včetně Facebooku a Instagramu. Reklamy mohou obsahovat obrázky, carrousel příspěvky (série posuvných obrázků) a videa. Reklamy se na první pohled zdají stejné jako běžné příspěvky, ale pod názvem profilu mají označení „Sponzorováno“.
Facebook Ads nabízí pokročilé možnosti cílení, inzerenti tak mohou oslovit cílové publikum na základě demografických údajů - věku, pohlaví, místa, rodinného stavu a příjmu domácnosti; zájmů a chování uživatelů, včetně přátel, interakcí se stránkami a jinými reklamami.
Facebook Ads nabízí jak PPC (platba za kliknutí) kampaně, tak kampaně s platbou za impresi (PPM), kde inzerenti platí za každých 1000 zobrazení.
Základní rozdíl mezi Google Ads a Facebook Ads jsme si přiblížili, nyní se pojďme zaměřit na silné stránky každé platformy a jak lze tyto specifika efektivně využít pro váš podnik.
Při rozhodování mezi Google Ads a Facebook Ads je důležité zvážit specifika vašeho podnikání a cíle vaší marketingové strategie. Zatímco Google Ads je ideální pro oslovení uživatelů s konkrétním nákupním záměrem, Facebook Ads poskytuje pokročilé možnosti cílení a je vynikající pro budování povědomí o značce a vytváření dlouhodobých vztahů se zákazníky.
Více o přínosech Facebook reklamy pro váš podnik a krocích k vytvoření první reklamní kampaně, se dočtete v našem článku Průvodce Facebook reklamou.
Nevyhovuje vám kontaktní formulář?
Pošlete nám zprávu na info@macroconsulting.cz